Serhat Karaaslan’ın ilk filmi Görülmüştür hakkında yazılan eleştiri yazılarını sizin için derledik. İyi okumalar…

1-Görülmüştür: Baskıcı bir çarkın dişlilerinden biri iken…

Kaya Özkaracalar’ın yazısı için tıklayın – İleri Haber

“Senarist-yönetmen Karaaslan Görülmüştür’de, baskıcı bir çarkın dişlilerinden biri olarak işlev görmek durumundaki ama kültür seviyesi ve mizaç olarak meslektaşlarından farklı ve dolayısıyla “iş ortamına” yabancılaşmış bir bireyin, bu ortamda işini yapmaya devam ettiği koşullarda “dışarda tutsak” bir bireyi kurtarma misyonunu kendisine yüklemesini incelikli, sürükleyici ve sarsıcı biçimde öykülüyor.”

2-Görülmüştür (2019) – Film Eleştirisi

Müge İbrikçi Baran’ın yazısı için tıklayın – Karanlık Sinema

“Görülmüştür; sansürün baskın olduğu, kişisel alanların gittikçe kaybolduğu günümüze ilginç ve cesur bir bakış atıyor. Cezaevlerindeki sansürün yanı sıra gözetlenme ve dinlenme konularına değinirken 2013’de uygulamaya geçilen “pembe oda” sisteminin de bahsi geçiyor. Bir ceza infaz koruma memurunun gözünden görebileceğimiz birçok konuya temas ederken senaryosunun altını doldurmayı başarıyor.”

3-Görülmüştür: Kendini Gölgeleyen Bir Film

Tayfun Bodur’un yazısı için tıklayın – FilmLoverss

“Yönetmenin ilk uzun metrajı olan film, sansür kavramına toplumun tüm mekanizmalarını kapsayan bir bakış atmayı amaçlasa da bunu yaparken oldukça kestirme yollara başvuruyor. Mahkûm mektuplarını okumakla görevli olan bir memur karakterini, aynı zamanda yazar olmayı isteyen biri olarak yaratmak oldukça zorlama bir tercih.”

4-Görülmüştür’de Görünen

Seza Köreken Yalçınkaya’nın yazısı için tıklayın – Pera Sinema

“Filmde yan karakterlerin derinlikli oluşu ama izleyiciye gerektiği kadarının aktarılması filmi izlemeye değer kılıyor. Oldukça durağan hatta depresif diyebileceğimiz Zakir’in çevresindeki karakterlerle Görülmüştür kara komedi havasını yakalıyor.”

5-Başkalarının hayatı; “Görülmüştür”

Mehmet Erdoğan’ın yazısı için tıklayın – Independent Türkçe

“Çalıştığı hapishanenin gölgesinde gizlenen silik bir adamın gizli düşünceleri ve bastırılmış arzularıyla beslenen film ilk anda Florian Henckel von Donnersmarck’ın yazıp yönettiği Başkalarının Hayatı (The Lives of Others) isimli sert ve karanlık dramasını aklıma getirip beni heyecanlandırdıysa da belli bir andan sonra çıkış noktasından uzaklaşan olay örgüsü bende bir hayal kırıklığı yarattı.”

6-Büyük Gözaltı

Coşkun Liktor’un yazısı için tıklayın – Biamag

“Neredeyse baştan sona dar, kapalı mekanlarda geçen film, klostrofobik kadrajları ve çerçeve içine sıkışıp kalmış karakterleriyle sadece cezaevindeki mahkumların değil, dışarıdaki insanların da aslında tutsak olduğunu vurguluyor.”

7-İkili Hayatlar

Murat Erşahin’in yazısı için tıklayın – sinemamuzik.com

“Politik baskı, ikili yaşamlar, sansür, toplumsal ahlak, tutku, hayat-edebiyat ilişkisi değinileri; eli açık olmayan bir dizi takip ve bakışmalar serisi sonucu; sıkı bir karakter ve öykü yaratma fırsatını elden kaçırarak sona eriyor. Yine de özgün olma gayretinde, izlenmesi gereken bir deneme ‘Görülmüştür’.”

8-Mektupların gizemi: Görülmüştür

Bülent Vardar’ın yazısı için tıklayın – T24

“Diğer yandan öykünün bağlantılarındaki kopukluklar, peşine düşülen fotoğrafa yapılan “blow-up”ın (Michelangelo Antonioni’nin ruhu şad olsun) seyirciye bıraktığı ipuçlarının belirsizliği ve ana karakter Zakir’in takıntısı, yönetmen Karaaslan’ın mesajı açısından finalde bir belirsizlik yaratsa da; çağdaş sinema dilinin olanakları içinde yorumlanması gereken bir nitelik taşıyor.”

Comments

comments