Alexandre Aja’nın yönetmenliğini yaptığı Ölümcül Sular hakkında yazılmış eleştiri yazılarını sizin için derledik. İyi okumalar…




1-Amerikan ailesinin timsah gözyaşları

Uğur Vardan’ın yazısı için tıklayın – Hürriyet

“Labirent’ serisinden hatırladığımız Kaya Scodelario’nun Haley’i, Barry Pepper’ın da babayı canlandırdığı ‘Ölümcül Sular’ın bir başka problemi de hamaset kokan diyalogları… Suyun altında timsahlar dolanırken baba-kızın hırs, inatçılık ve güçlü karakter olma üzerine muhabbetleri [“Sen onlardan (timsahlardan!) daha hızlı yüzersin” gibi mesela], sadece yüzünüzde müstehzi bir gülümseme belirmesine neden oluyor… Filmin en güzel yanı ise bilgisayar üzerinde oynanmış hissi veren grenli kadrajları, bu noktada görüntü yönetmeni Maxime Alexandre’ın ismini zikredelim…

2-Kasırgayla Gelen Timsahlar

Mehmet Açar’ın yazısı için tıklayın – Habertürk

“Filmde şiddet, kan var ama çok abartılı değil. Aja, korku gerilimi aligatörlerin şiddetiyle değil, varlığıyla yansıtmasını biliyor. “Ölümcül Sular” özellikle yırtıcı hayvanların dehşet saçtığı korku filmlerini sevenler için ideal seçim olur. Dramatik kalite olarak çok şey beklemezlerse, korku-gerilim sevenleri de hayal kırıklığına uğratacağını pek sanmıyorum.”

3-Crawl (2019) – Film Eleştirisi

Müge İbrikçi Baran’ın yazısı için tıklayın – Karanlık Sinema

“Piranha’da korku komediyi deneyen yönetmen, bu sefer işi ciddiye alarak mizahtan uzak duruyor. Ama koca timsah tarafından birkaç kere ısırılmasına rağmen sürekli kurtulmayı başaran 2 karaktere sahip olduğundan gülmek serbest tabii ki. Açıkçası bu tarz filmlerde pek mantık aramamak lazım, önemli olan sizde uyandırdığı korku ve gerilim hissi olduğunu hatırlatmakta fayda var.”

4-Baba figürünün özneliğini önce silen sonra tekrar kuran Ölümcül Sular

Kaya Özkaracalar’ın yazısı için tıklayın – İleri Haber

“Aja, Ölümcül Sular’da ağırlıklı olarak tek mekanda gerilim, heyecan ve dehşet duygusunu yüksek tutmayı kendinden bekleneceği üzere başarmış, özellikle karanlık sinema ortamında büyük perdede izlenmeyi hak eden bir çalışma ortaya koymuş.”

5-Ortada Timsah Var Yandan Geç: Crawl (2019)

Murat Tolga Şen’in yazısı için tıklayın – Öteki Sinema

“İnsanoğlu aklı ve teknolojisi ile besin zincirinin tepesine çıkmayı başarmış bir tür ama bazen tenhada yakalanmıyor da değil! Tam da bunu mesele eden katil hayvan filmlerine bu hafta yeni bir halka ekleniyor. Yapımcılığını Sam Raimi’nin yönetmenliğini ise Alexandre Aja’nın yaptığı ve bu yüzden de beklenti yaratan Crawl…”

6-Evde timsah var!

Murat Erşahin’in yazısı için tıklayın – sinemamuzik.com

“Doğadan gelen felaket filmlerini, canavar hayvan temalı korku unsuruyla harmanlayan demode bir yapım, Alexandra Aja imzalı ‘Crawl’. Korku gerilimin başarılı Fransız ismi, bu kez çok başarılı değil! Yani film, çoğu tek mekânda yaşanan yoğun gerilimle izlettiriyor, hatta koltukta birkaç kez sıçratıyor izleyiciyi fakat o finalde oluşan ‘tatmin’ duygusu eksik kalıyor.”

7-Küresel İklim Değişikliğiyle Karşı Karşıya…

Korkut Akın’ın yazısı için tıklayın – Sadi Bey

“Tek mekânda, hatta bodrumda geçen, alabildiğine gerilimli, alabildiğine heyecanlı ve merak dolu filmin yaşamımıza katkısı olması dileğiyle…”

8-Crawl: Gerilim Dolu Bir Mücadele

Buğra M. Alkayalar’ın yazısı için tıklayın – bakınız.com

“Filmin yönetmen koltuğunda The Hills Have Eyes (2006) ve Mirrors (2008) gibi başarılı korku filmlerine imza atmış olan Alexandre Aja yer alıyorken yapımcılığını ise efsanevi Evil Dead serisine imza atmış olan Sam Raimi üstleniyor. Gerilim ve aksiyon türlerini içeren film 1 saat 27 dakika gibi kısa bir süreye sahip. Fakat “hayatta kalma” temasını içeren bir gerilim filmi olduğunu düşünürsek süresi, hikâye anlatımı ve akıcılık açısından uygun görünüyor.”

Comments

comments